کارواش دینامی چیست

کارواش دینامی چیست

کارواش دینامی چیست ؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به پاکیزگی محیط زندگی خود ، نمای ساختمان و خودرو های شخصی تان بسیار اهمیت می دهد و می خواهد در صرف زمان بسیار صرفه جویی کند انتخاب یک کارواش قدرتمند با قیمتی عالی است. کارواش ها بسته به نوع موتورشان به دو دسته دینامی و زغالی تقسیم می شوند ، اما اینکه کدام یک از آنها مناسب تر و کارکرد بهتری دارد بسته به نوع انتظار شما می باشد.

یکی از قسمت هایی که در هر وسیله ای بسیار قابل توج و مهم است موتور آن دستگاه است که به موتور کارواش های دینامی القایی نیز می گویند ، در موتور القایی جریان الکتریسته متناوب با وصل کردن عبور از سیم پیچ های استاتور تبدیل به نیروی الکترومغناطیس شده بر اثر یک محور چرخنده روتور باعث حرکت موتور می شود ، با حرکت موتور انرژی الکتریکی به الکترومغناطیس و در نهایت به حرکت مکانیکی تبدیل می شود.

یکی از انواع کارواش دینامی

از ویژگی کارواش های دینامی که می توان به آن اشاره کرد بسیار ایده آل و مناسب برای مصارف خانگی و صنعتی هستند و همچنین می توانید برای کار های طولانی مدت از این دستگاه استفاده کنید ؛ در حین کار صدای بسیار کمی دارند و از استهلاک کمی بر خوردارند ، این نوع از موتور های دینامی دارای داوم زیاد و طول عمر بالا هستند و سالیان متمادی می توان در کنار شما باشد.

تفاوت کارواش دینامی با ذغالی

کارواش ها همان گونه که به آنها اشاره شد به دو دسته دینامی وذغالی تقسیم می شوند ؛ که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند که کم کم با آنها بیشتر آشنا می شوید. طول عمر کارواش برای کاربرانی که بیشترین استفاده را از آنها دارند بسیار حائز اهمیت می باشد که کاراوش های دینامی نسبت به کارواش های ذغالی عمر بیشتری دارند و همچنین از وزن سنگین تری برخودارند ، کارواش های ذغالی نسبت به کاراوش های دینامی از قیمت کمتری برخوردارند و نیز عمر کمتری می کنند.

یکی از انواع کارواش های دینامی

در کارواش های دینامی بخاطر یک قسمت به نام روتور که برای آن تعبیه شده صدای کمتری تولید می کند ، اما در موتور های ذغالی به دلیل بخش های متحرک و برس های طراحی شده برای آن آلودگی صوتی زیادی تولید می کنند و بسیار پر سر و صدا هستند. مصرف آب در کارواش های ذغالی بسیارکمتر نسبت به کارواش های دینامی است ،

همچنین قابل ذکر است که کارواش های نسبت به کارواش های دینامی استهلاک بالاتری برخوردارند. شما می توانید از کارواش های دینامی برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده کنید اما از کارواش های ذغالی فقط برای مصارف خانگی و معمولی استفاده می شود ؛ قابل ذکر است که قدرت و توانایی موتور های دینامی بسیار بالا هستند و برای کار های طولانی مدت مانند شستن ماشین های سنگین و اتومبیل ها بهترین گزینه هستند اما ، کارواش های ذغالی پس از مدتی زیاد کار کردن داغ می شوند و باید برای کار های بسیار سبک از آنها استفاده کرد و اگرنه موتور آنها خراب می شود.

نظرات بازدیدکنندگان